Ta din verksamhet till nästa nivå

Om man driver ett företag så handlar väldigt mycket i dagsläget om att man måste synas – oavsett vilket område man är verksam inom, vilken produkt man säljer eller vilken tjänst man erbjuder. Det som kommit att ändras här gäller sättet som man syns på. Då man tidigare kunde luta sig mot reklam i tv, annonsering i tidningar eller genom att finnas i Gula Sidorna så måste man idag synas där kunderna finns – på internet.

Kort sagt; allt färre köper i dagsläget en tidning och färre ser också på tv – att då som företagare vända sig mot dessa medier för att synas är lite av att slänga – väldigt dyra dessutom – pengar i sjön. Det är alltså främst på internet som man ska synas och sticka ut som företagare och hur man gör detta kan man variera lite. Om vi nedan radar upp några små tips som kan vara värda att överväga då det kommer till internet och hur man där kan synas och attrahera kunder.

Det vill säga; några tips på hur man som företagare kan göra för att sticka ut lite från mängden. Det här kan vara extra viktigt i en större stad där konkurrensen är högre och därför säger vi att det handlar om att en målare i Stockholm vill nå fler kunder. Så här tycker vi att han ska agera.

  • Webbyrå. Det första han ska göra är att kontakta en webbyrå i Stockholm som ser till att skapa en snygg hemsida till hans företag. En webbyrå kostar inte så mycket pengar att anlita och speciellt inte i Stockholm där det finns ett stort urval. Det som denna webbyrå kommer att göra är att man lägger upp bilder, man skapar en användbar och lättnavigerad sida där allt som informerar om allt denne målare erbjuder. Det här samarbetet mellan målaren och den webbyrå han anlitat i Stockholm ska fortgå så länge som möjligt och detta speciellt med nästa punkt i åtanke.
  • SEO. Nästa steg för denna målare i Stockholm är att optimera texterna på sin hemsida och få dessa att ranka högt på olika sökmotorer. Söker man via Google på målare i Stockholm – ja, ska denne komma högt upp och detta gör han genom att anlita en SEO-Byrå. Det vi menade här är att den webbyrå han anlitat sköter designen på sidan och SEO-byrån tar hand om texterna och optimerar dessa. Fotnot: Seo betyder Search Engine Optimization, eller på svenska; sökmotoroptimering.
  • Annonser. Detta ska målaren helt undvika. De flesta som surfar i dagsläget har program som blockerar dessa och genom att köpa banners på olika sidor så kommer denna målare att verkligen kasta sina pengar i sjön.

Som vi såg ovan så räcker det egentligen att denne målare kontaktar två stycken företag för att kunna nå ut till sina kunder på internet. De flesta använder i dagsläget Google då man söker efter en vara eller en tjänst och av den anledningen – om budgeten inte räcker – skulle vi alltså rekommendera en seo-byrå snarare än en webbyrå. Båda är dock – gemensamt, eller var för sig – värda pengarna man betalar.

15 dec 2016